”Ju mer och tydligare information vi har från er, desto enklare blir det för oss att göra ett bra jobb.” – Tommy Palmén, Säljansvarig.
Information i god tid
För att kunna ge dig bästa möjliga upplevelse av Black Friday behöver vi ha ett utbyte av information – och gärna med god tidsmarginal. Dels behöver dina produkter komma in till lagret i god tid innan kampanjerna drar igång, och vi behöver säljprognoser för att kunna lägga skiftplanering och skapa förutsättningar för ett effektivt arbetsflöde. Vi kan kalla det proaktiv kommunikation.
Prognoser och kampanjupplägg
Genom att ta del av era säljprognoser för Black Friday kan vi placera arbetskraft där det behövs, både vad gäller bemanning, placering av produkter och för att skapa förutsägbarhet i arbetet.
Om du väljer att ha kampanj på hela ditt sortiment eller på några specifikt utvalda produkter påverkar hur vi jobbar. Utifrån ditt kampanjupplägg kan vi optimera hur vi placerar dina varor på lagret för att underlätta för våra plockare och packare, vilket innebär snabbare leveranser till din slutkund.
Rådgivning
Vi förstår att det finns olika utgångslägen och möjlighet att skapa säljprognoser för olika verksamheter, men lite information är alltid bättre än ingen information. Om det är en utmaning att ta fram försäljningsprognoser för din verksamhet hjälper vi dig gärna. Med Shelfless långa erfarenhet av Black Friday, vår insikt i olika branscher, hur marknaden ser ut och dess historik är vi mer än gärna er rådgivare.