Vi finns här för era kunder
Funderar du på att outsource din kundtjänst? Vi har stor erfarenhet av att hantera kundtjänst inom en mängd olika branscher och för en rad olika kunder.
Kontakta oss!
Med stor flexibilitet och med effektiva systemstöd erbjuder vi tillgänglighet och den hjälp era kunder behöver när de vill komma i kontakt med kundtjänsten. Vi jobbar för att bemöta, hjälpa och sprida upplevelsen av ert varumärke på absolut bästa sätt. I allt vi gör utgår vi ifrån att vi vill underlätta för dig som partner till oss. För att du ska kunna fokusera på kärnverksamheten.
Skulle du även vara logistikkund till oss finns det flera fördelar med att vi har nära kontakt med lagret och kan få snabb tillgång till vår IT-avdelning om det behövs, vilket gör det lätt för oss att hitta svar på frågor och den information slutkunden ofta vill veta så som orderinformation och spårbarhet bland annat i vårt WMS.
Kom igång med kundtjänst utan krångel
För att vi ska göra ett så bra jobb som möjligt vill vi börja med att veta mer om företaget, exempelvis volymer och förväntningar. Därför ställer vi frågor och samla in information från dig. Vi tar även ett möte där vi tillsammans går igenom upplägget, eventuella följdfrågor och startdatum. Ibland behöver vi ytterligare utbildning i exempelvis produkter eller system, då bokar vi in även detta. När det är dags att starta igång lägger vi till kundtjänst-telefonnumret i vår växel samt mailadress i vårt system. På så vis har vi alla kontaktvägar på ett ställe och det är alltid samma team som svarar på alla förfrågningar.
Kontaktvägar
Vi erbjuder flera kontaktsätt som du kan kombinera som du vill eller bara välja ett, det sätt som passar dina kunder bäst.
E-post är det vanligaste kontaktsättet för de flesta kunderna. Fördelarna är många men för den som behöver ett svar omgående kan det här sättet upplevas långsamt. Därför är det vanligt att e-post kombineras med andra kontaktsätt också.
Telefonkontakt kan skapa trygghet när kunderna får prata direkt med oss. Då kan vi enkelt och snabbt hjälpa till. Svarstiderna är betydligt kortare än genom andra kontaktvägar och telefonen är även ett kraftfullt verktyg att nå ut till missnöjda kunder.
Andra alternativ är chatt och sociala medier. Att finnas tillgänglig online blir mer och mer vanligt, då många uppskattar kommunikation i realtid, oftast erbjuds det i kombination med mer traditionella kontaktsätt.
Vi jobbar med omnichannel så alla kanaler kommer till samma ställe. Oavsett vilka kontaktsätt du väljer har vi samma kontaktpersoner som blir experter på dina produkter och som svarar på alla ärenden.


Vad kostar det?
Utöver en månadskostnad och en uppstartskostnad tar vi enbart betalt för det arbete vi gör. Därför blir kostnaden rörlig och varierar i takt med hur många ärenden som kommer in från era slutkonsumenter. Vi debiterar per minut baserat på en fast taxa. Detta gör att vi endast tar betalt för det arbete vi utför på en dag.
På så vis får du bort en fast kostnad från ditt företaget och lägger den som rörlig hos oss.
Kontakta ossSnabbt svar
Vårt utbildade team svarar snabbt på varje kundfråga, problem eller klagomål. Vi agerar som du vill att vi agera för att spegla ditt varumärke.
Gör ditt befintliga team ännu bättre
Vi kan vara din enda kundtjänst men vi kan också täcka upp när du behöver oss. Testa oss!
Använd dina nuvarande system
Du arbetar i dina system så tar vi hand om allt hos oss. Alla system vi arbetar i ingår!
Skala upp
Börja i liten skala och växla upp som du önskar. Inga minimikrav finns!
Tips! Så här går det till
Att outsourca sin kundtjänst innebär att man anlitar en tredjepartsleverantör för att ta hand om företagets kundtjänstfunktioner. I praktiken kan processen se ut på följande sätt:
1. Identifiera behoven
Du måste först identifiera dina behov och krav på kundtjänst, inklusive vilka kanaler som ska användas för att hantera kundinteraktioner (t.ex. telefon, e-post, chatt). Frågan du bör ställa är: Vad är viktigt för mina kunder?
2. Avtal
När vi har kommit så här långt och sett över behoven tar vi fram ett avtal. Avtalet och tillhörande SOP klargör vårt ansvar, priser, och andra villkor.
3. Utbildning
Vi kommer behöva utbildning av dina produkter eller tjänster, företagskultur, värderingar och kundtjänstpolicy, så att vi kan leverera kundtjänst på ett sätt som ligger i linje med företagets varumärke. När vi arbetar gör vi det inte i vårt namn utan i ditt.
4. Implementering
Vi implementerar kundtjänstfunktionen och börjar hantera dina kundinteraktioner enligt överenskommen plan.
5. Uppföljning
Det sker löpande uppföljning och rapportering. På detta vis får du full inblick i både praktiska saker som antal ärenden, tidsåtgång med mera men odet som våra kunder mest uppskattar är uppföljning kring kunder och produkter.
Varför outsourca?
Det finns många olika anledningar till varför våra kunder väljer att outsourca sin kundtjänst. Här är några exempel:
Kostnadsbesparingar
Genom att outsourca kundtjänst till Shelfless blir något som ofta är en fast kostnad internt istället en rörlig kostnad som är betydligt enklare att följa upp.
Expertis
Genom att anlita oss på Shelfless som är specialiserade på kundtjänst kan våra kunder dra nytta av expertisen och erfarenheten hos specialiserade agenter som är tränade i att hantera kundinteraktioner.
Skalbarhet
Outsourcad kundtjänst ger företag möjlighet att hantera stora volymer av kundinteraktioner under högtrafikperioder, utan att behöva anställa och utbilda fler personal. Exempel kan vara kampanjer, semester eller säsongsvariationer.
Tillgänglighet
Det är inte bara kostnaden som blir rörlig utan även tillgängligheten. Genom att dela kundtjänst med flera andra kunder finns vi alltid tillgängliga och kan därför erbjuda riktigt bra svarstider.
Flexibilitet
Genom att outsourca kundtjänst kan våra kunder bedriva sin verksamhet utan att tänka på kundtjänsten utan har flexibiliteten att ändra och planera om på kort varsel.
Fokus
Våra kunder som har störst framgång i sina affärer har flera gemensamma saker och en av dem är just fokus. Genom att fokusera på sin affär och kärnverksamhet och inte lägga energi på exempelvis kundtjänst får man ett oerhört fokus i hela organisationen.

För att få en ännu bättre bild av vad vår kundtjänst skulle kunna göra för ert företag berättar vi gärna mer.
Kontakta oss!
X
Letar du efter DreamLogistics?DreamLogistics heter nu Shelfless. Varmt välkommen hit. Shelfless är en fulfilmentlösning från Bring. Vi erbjuder samma tjänster som DreamLogistics men med ännu större möjligheter. Vi hoppas att du hittar vad du letar efter. Du är alltid välkommen att kontakta oss. |