Den ultimata guiden till e-handelslogistik för mindre e-handlare

Förståelse för din e-handelslogistik

1. Förståelse för din e-handelslogistik

2. Upprätta en effektiv lagerhanteringsstrategi

Upprätta en effektiv lagerhanteringsstrategi
Orderhanteringstips för små företag

3. Orderhanteringstips för små företag

4. Fraktstrategier och kostnadsoptimering

Fraktstrategier och kostnadsoptimering
Kundupplevelse och kommunikation

5. Kundupplevelse och kommunikation

6. Hantering av säsongstoppar och efterfrågan

Hantering av säsongstoppar och efterfrågan

Sammanfattning:

Sammanfattning
Kontakta oss!

Kolla även in det här

E-handeln idag – är du villig att ställa om?

E-handeln idag – är du villig att ställa om?

De senaste 15 åren har den svenska e-handeln blomstrat. Det nådde sin topp under pandemiåren då möjligheten för shopping i fysiska butiker begränsades och tillät onlineköp att öka markant. Sedan dess har det skett en minskad tillväxt, och åren efter e-handelstoppen har präglats av ett osäkert världsläge, inflation och höga räntor. Jonas Ahlgren, VD för Shelfless Sverige, delar hur han ser på den nära framtiden för Sveriges e-handlare:

En 3PL-partner blev lösningen för Geggamoja

En 3PL-partner blev lösningen för Geggamoja

”Busa, leka, skoja– barn älskar Geggamoja!”. Så lyder jingeln för företaget som producerar funktionella och praktiska barnprodukter med ett hållbart fokus – och en stor dos glädje, lekfullhet och färg! Sedan 2017 är Shelfless stolt logistikpartner till Geggamoja, och har fått följa med på en spännande expansionsresa.

Växtvärk – en utmaning för e-handlare

Växtvärk – en utmaning för e-handlare

Växtvärk är en vanlig utmaning för e-handlare, och något som kan leda till både positiva och negativa följder för verksamheten. Det kan vara tufft när verksamheten har bra momentum, kunder tar väl emot nya satsningar och du får bra respons på kampanjer, men samtidigt måste manövrera nya expansionsutmaningar för att hålla verksamheten flytande.