Så här väljer du rätt fraktalternativ för din e-handelsverksamhet

Förstå dina kunders preferenser

Förstå dina kunders preferenser

Utvärdera olika fraktalternativ

Utvärdera olika fraktalternativ
Anpassa fraktalternativ efter produkten

Anpassa fraktalternativ efter produkten

Ta hänsyn till geografisk täckning

Prissättning och konkurrenskraft

Varför Shelfless när det kommer till frakt?

Varför Shelfless när det kommer till frakt?

Orkar du inte läsa all text ovan? Här kommer sammanfattningen:

Kontakta oss!

Kolla även in det här

Möt Johan, transportansvarig på Shelfless

Möt Johan, transportansvarig på Shelfless

”Vad jag gör i min roll? Det är ett brett spektrum av allt från strategiska frågeställningar till operativa utmaningar”.

Frakten är en kärnfråga i hela Shelfless verksamhet. En beställning är lagd och slutkonsumenten väntar spänt på sin order – Här är det Johan som sett till att Shelfless kunder kan erbjuda de bästa frakt-alternativen i checkouten, så ordern kommer fram på ett prisvärt, smidigt och hållbart sätt. Det ska vara en smärtfri resa från dörr till dörr, en process slutkunden inte ska lägga märke till utöver att allt fungerar som det ska.

Är Crossdocking rätt för din e-handel?

Är Crossdocking rätt för din e-handel?

Olika e-handlare kräver olika lösningar. Har du behov av att på ett smidigt sätt leverera varor direkt från en leverantör, raka vägen till din kund, utan att varorna lagras däremellan? Då kan Crossdocking vara något för dig. Vi går igenom vad det är, hur det går till och varför det kan vara fördelaktigt för din e-handelssituation.

Frakthantering är svårt – vi hjälper dig

Frakthantering är svårt – vi hjälper dig

I dagens dynamiska e-handelsmiljö är en sömlös och effektiv frakthantering avgörande för att upprätthålla kundnöjdhet och stärka din konkurrenskraft. Shelfless, som en ledande tredjepartslogistikpartner, har positionerat sig som en pålitlig partner inom 3PL. Det kanske inte alla vet är att vi även är experter inom frakt, och vi delar gärna med oss av den kunskapen till dig som kund.