Svaret är den fulfilmentlösning som Shelfless erbjuder. I bolagets fulfilmentlager som finns runt om i Norden ryms flera e-handlare för vilka Shelfless hanterar hela logistikflödet. Som mottagning av produkter, leverans och returer – alltid med fokus på kundservice och hållbarhet, bland annat genom att minska onödig luft i paketen, minimalt spill av emballage och samordning av både transporter och inköp av till exempel förpackningsmaterial
”Vi kan erbjuda både stora och små webbutiker samma fördelar som giganterna utan att de behöver investera stora summor i egna lager. Det är en skalbar lösning där våra kunder endast betalar för det som de faktiskt använder. Där vi kan hantera snabba volymförändringar och erbjuda flexibilitet när det gäller lagerkostnader. Det gör att vi hjälper våra kunder att anpassa sin lagerkapacitet efter behov och att minimera onödiga kostnader. Det möjliggör även för mindre e-handlare att kunna leverera globalt tack vare vår samordning. Detta är särskilt viktigt eftersom marknaden förändras så snabbt.” fortsätter Jonas Ahlgren.
I framtiden ser han att konsumenternas krav och förväntningar kommer att fortsätta öka där pris, utbud och hållbarhet är centrala faktorer, vilket gör att en e-handlare måste vara beredda att tillhandahålla en bredare palett av tjänster för att möta dessa krav.
”Vi är övertygade om att vi har rätt lösningar och att vi kan fortsätta vara ledande inom e-handelslogistik, självklart inom Norden men även Globalt. Vi ser fram emot de möjligheter som framtiden erbjuder.” avslutar Jonas Ahlgren.