Kundtjänstansvarig tipsar: tänk på detta inför Black Friday

Kontakta oss!

Kolla även in det här

Årets Black Friday i backspegeln

Årets Black Friday i backspegeln

Årets Black Friday och Cyber Monday har passerat, och vilken fest det blev! Huvudkontoret i Kärnekulla står fortfarande tomt då alla drar sitt strå och hjälper till med ordrar ute på lagren, för att de så snabbt som möjligt ska nå sin slutdestination.

E-handeln idag – är du villig att ställa om?

E-handeln idag – är du villig att ställa om?

De senaste 15 åren har den svenska e-handeln blomstrat. Det nådde sin topp under pandemiåren då möjligheten för shopping i fysiska butiker begränsades och tillät onlineköp att öka markant. Sedan dess har det skett en minskad tillväxt, och åren efter e-handelstoppen har präglats av ett osäkert världsläge, inflation och höga räntor. Jonas Ahlgren, VD för Shelfless Sverige, delar hur han ser på den nära framtiden för Sveriges e-handlare:

Shelfless hjälper Xshapes köra sitt eget race

Shelfless hjälper Xshapes köra sitt eget race

Xshapes var i ett växande skede – lagret hemma hos Anna Stålnacke tog mer och mer yta och tid att sköta. Situationen var inte längre hållbar, och att hitta en lösning på problemet fick hög prioritet då ordrarna inte slutade rulla in.

Maximera din Black Friday med effektiv logistik

Maximera din Black Friday med effektiv logistik

Black Friday, Black Week, eller till och med Black Month, är årets höjdpunkt inom e-handeln. Därför är vårt fokus glasklart – att leverera slutkundernas fynd så snabbt som möjligt, trots en ofta flera hundraprocentig ökning av inkommande ordrar. Hur funkar det i praktiken? Och vad behöver vi för info från dig som e-handlare för att säkerställa en smidig upplevelse? Ta en närmare titt på hur vi tillsammans kan göra Black Friday till din e-handels höjdpunkt, utan att du behöver oroa dig för logistiken.