Flippy outsourcar sin kundtjänst
24 oktober, 2025
Inte nog med att vi är stolta 3PL-partner till Flippy. Vi har även äran att vara deras röst utåt då de överlåter sin kundtjänst till oss på Shelfless. Ett smart sätt att kostnadsbespara, erbjuda en mer tillgänglig kundtjänst och fokusera mer på kärnverksamheten.
Och vad tycker Flippy om att outsourca sin kundtjänst till oss?
Jo, så här säger de själva:
– “Det bästa? Flexibiliteten och närheten till verksamheten när vi är lite ‘jobbiga’ och vill justera något eller få hjälp med specifika problem som hjälper våra kunder. Att vi kan ha direktkontakt är också en grym fördel, då era kundtjänstmedarbetare blir som en del av vårt team”
– “Vad vi uppskattar mest med samarbetet? Ni är ett glatt gäng, snabba på bollen och stöttar oss även när vi tänker fel – och det gör vi ibland :)”
Och till alla er där ute som funderar på att outsourca er kundtjänst säger Flippy:
– “Att ta en extra funderare på alternativkostnaden att köra kundtjänst själv. Kostnad i både pengar men framför allt i tid och den energi som det tar att driva en kundtjänst på ett riktigt bra sätt.”
Summa summarum. Kundtjänst är mer än bara svar på frågor.
Det är en del av kundresan. Och vi är glada att få vara med på Flippys!
Går du i tankarna att optimera din kundtjänst via en extern partner – läs mer här eller kontakta någon av våra säljare.
Välkommen att kontakta oss för mer information


