5 saker du behöver veta innan du väljer en 3PL-leverantör

Erfarenhet och expertis

Erfarenhet och expertis

Skalbarhet och flexibilitet

Skalbarhet och flexibilitet

Teknik och integration

Geografisk täckning och leveransnätverk

Kvalitetskontroll och kundsupport

Kvalitetskontroll och kundsupport

Kontakta oss!

Kolla även in det här

Möt Johan, transportansvarig på Shelfless

Möt Johan, transportansvarig på Shelfless

”Vad jag gör i min roll? Det är ett brett spektrum av allt från strategiska frågeställningar till operativa utmaningar”.

Frakten är en kärnfråga i hela Shelfless verksamhet. En beställning är lagd och slutkonsumenten väntar spänt på sin order – Här är det Johan som sett till att Shelfless kunder kan erbjuda de bästa frakt-alternativen i checkouten, så ordern kommer fram på ett prisvärt, smidigt och hållbart sätt. Det ska vara en smärtfri resa från dörr till dörr, en process slutkunden inte ska lägga märke till utöver att allt fungerar som det ska.

Shelfless hjälper Xshapes köra sitt eget race

Shelfless hjälper Xshapes köra sitt eget race

Xshapes var i ett växande skede – lagret hemma hos Anna Stålnacke tog mer och mer yta och tid att sköta. Situationen var inte längre hållbar, och att hitta en lösning på problemet fick hög prioritet då ordrarna inte slutade rulla in.

Shelfless hjälper dig att digitalisera logistiken för din nätbutik

Shelfless hjälper dig att digitalisera logistiken för din nätbutik

Att digitalisera fler delar av sin e-handel har blivit alltmer populärt. Att kunna använda data och Artificiell Intelligens för att göra logistiken mer effektiv skapar fler möjligheter för e-handlare, oavsett nätbutikens storlek. Dessutom kan integrationer med befintliga e-handelsplattformar göra processen väldigt smidig.

Skalbara logistiklösningar för att möta tillväxtutmaningar

Skalbara logistiklösningar för att möta tillväxtutmaningar

Som en ledande 3PL-aktör för e-handlare är vi på Shelfless väl medvetna om de utmaningar och möjligheter som snabb tillväxt och expansion kan medföra. Faktiskt ett av de största hinder som uppstår för e-handlare innan de blir kund till Shelfless är just växtvärk.