Maximera din Black Friday med effektiv logistik

Maximera din Black Friday med effektiv logistik

Black Friday, Black Week, eller till och med Black Month, är årets höjdpunkt inom e-handeln. Därför är vårt fokus glasklart – att leverera slutkundernas fynd så snabbt som möjligt, trots en ofta flera hundraprocentig ökning av inkommande ordrar. Hur funkar det i praktiken? Och vad behöver vi för info från dig som e-handlare för att säkerställa en smidig upplevelse? Ta en närmare titt på hur vi tillsammans kan göra Black Friday till din e-handels höjdpunkt, utan att du behöver oroa dig för logistiken.

Frank Dandy och Shelfless – en resa tillbaka i tiden

Frank Dandy och Shelfless – en resa tillbaka i tiden

När Frank Dandy’s och Shelfless vägar korsades första gången var båda företagen i ett helt annat skede än dagens välsmorda maskineri. Båda var mindre i storlek och omsättning, men med stora mål framåt. Genom gemensamt driv och framtidsfokus har samarbetet bolagen emellan tillåtit tillväxt – för båda parter.

En 3PL-partner blev lösningen för Geggamoja

En 3PL-partner blev lösningen för Geggamoja

”Busa, leka, skoja– barn älskar Geggamoja!”. Så lyder jingeln för företaget som producerar funktionella och praktiska barnprodukter med ett hållbart fokus – och en stor dos glädje, lekfullhet och färg! Sedan 2017 är Shelfless stolt logistikpartner till Geggamoja, och har fått följa med på en spännande expansionsresa.

Skalbara logistiklösningar för att möta tillväxtutmaningar

Skalbara logistiklösningar för att möta tillväxtutmaningar

Som en ledande 3PL-aktör för e-handlare är vi på Shelfless väl medvetna om de utmaningar och möjligheter som snabb tillväxt och expansion kan medföra. Faktiskt ett av de största hinder som uppstår för e-handlare innan de blir kund till Shelfless är just växtvärk.