Växtvärk – en utmaning för e-handlare
För e-handlare är växtvärk en vanlig utmaning som kan leda till en mängd problem och följdeffekter för verksamheten. Det är oerhört tufft att när man har bra momentum, man får bra respons på kampanjer och kunder tar väl emot nya satsningar eller produkter men samtidigt dränks man med uppgifter och utmaningar för att hålla verksamheten flytande.
Läs artikeln och ta det på allvar, tyvärr har vi sett allt för många verksamheter som helt stannar av eller till och med går under för att man började hantera sin skalbarhet för sent.
När en e-handlare växer och expanderar ökar ofta också antalet beställningar, kunder, produkter och plattformar som måste hanteras. Detta kan i sin tur leda till ökade logistik- och administrationskrav, resursbrist, finansiella utmaningar och bristande planering och kommunikation. För att undvika växtvärk och dess följdeffekter är det viktigt att e-handlare har en skalbar logistiklösning som är anpassad efter deras specifika behov.