Växtvärk – en utmaning för e-handlare

Växtvärk beskriver de utmaningar som uppstår när din verksamhet växter och expanderar.

Vad är växtvärk?

Följdeffekter av växtvärk

Följdeffekter av växtvärk

Växtvärkens möjligheter

Våra tips

Några avslutande tips
Kontakta oss!

Kolla även in det här

E-handeln idag – är du villig att ställa om?

E-handeln idag – är du villig att ställa om?

De senaste 15 åren har den svenska e-handeln blomstrat. Det nådde sin topp under pandemiåren då möjligheten för shopping i fysiska butiker begränsades och tillät onlineköp att öka markant. Sedan dess har det skett en minskad tillväxt, och åren efter e-handelstoppen har präglats av ett osäkert världsläge, inflation och höga räntor. Jonas Ahlgren, VD för Shelfless Sverige, delar hur han ser på den nära framtiden för Sveriges e-handlare:

Shelfless hjälper Xshapes köra sitt eget race

Shelfless hjälper Xshapes köra sitt eget race

Xshapes var i ett växande skede – lagret hemma hos Anna Stålnacke tog mer och mer yta och tid att sköta. Situationen var inte längre hållbar, och att hitta en lösning på problemet fick hög prioritet då ordrarna inte slutade rulla in.

En 3PL-partner blev lösningen för Geggamoja

En 3PL-partner blev lösningen för Geggamoja

”Busa, leka, skoja– barn älskar Geggamoja!”. Så lyder jingeln för företaget som producerar funktionella och praktiska barnprodukter med ett hållbart fokus – och en stor dos glädje, lekfullhet och färg! Sedan 2017 är Shelfless stolt logistikpartner till Geggamoja, och har fått följa med på en spännande expansionsresa.

Slutet för onödig luft i paket

Slutet för onödig luft i paket

Du har klickat hem en produkt från en e-handel. En lagom stor produkt som kommer passa perfekt på den där outnyttjade platsen i ditt hem. Du får en notis om leverans och går för att hämta ditt paket. Konstigt, paketet är större än du tänkte dig? Allt får sin förklaring när du öppnar paketet. Där ligger din nya produkt, men runtomkring är utrymmet fyllt med papper i konfettiformat och… luft?