Kom igång med kundtjänst utan krångel
För att vi ska göra ett så bra jobb som möjligt vill vi veta mer om dig, ditt företag, volymer av kundtjänstärenden och dina förväntningar framåt. Oftast behöver vi även utbildning inom ditt sortiment för att kunna vara en rättvis och kunnig representant för din verksamhet. Om det behövs bokar vi in det.
Vi lägger till ert telefonnummer i vår växel samt mailadress i vårt system. På så vis finns alla kontaktvägar samlade på ett ställe, och du kan vara trygg i att det alltid är samma kundtjänst-team på som svarar på dina kunders ärenden.
Kontaktvägar
Vi erbjuder flera kontaktsätt som du kan kombinera hur du vill, ett eller flera – det som passar dina kunder bäst.
Kundtjänst via e-post är det vanligaste kontaktsättet för de flesta av våra kunder. Slutkunden kan då höra av sig när som helst på dygnet och få svar inom överenskommen tidsram. Många slutkunder upplever att det kan vara skönt att slippa sitta i eventuell telefonkö, eller önskar få sitt svar skriftligt. För att vi ska kunna hantera reklamationer åt dig krävs en e-post för att slutkunden ska kunna skicka in bilder och video som vi kan ta ställning till.
Vi ser också en tydlig trend i att den yngre generationen väljer att mejla, chatta eller använda sociala medier framför att ringa. Men för den som vill få svar snabbt kan e-post dock upplevas som långsamt, därför är det vanligt att e-post kombineras med andra kontaktsätt.
Kundtjänst via telefon ger en mänsklig kontakt att associera till ditt varumärke. Det kan skapa en känsla av trygghet när kunderna får prata direkt med oss. Vid inkommande samtal går det snabbt att ta emot kunders ärenden, svarstiderna är betydligt kortare jämfört med andra kontaktvägar. Telefonen är även ett kraftfullt verktyg för att nå ut till missnöjda kunder.
Andra alternativ i vår kundtjänst är chatt och sociala medier. Att finnas tillgänglig online blir mer och mer vanligt, då många uppskattar kommunikation i realtid. Oftast erbjuds detta i kombination med mer traditionella kontaktsätt.
Vi jobbar med omnichannel, vilket innebär att alla kundtjänstkanaler leds till samma ställe. Oavsett vilka kontaktsätt du väljer har vi samma kontaktpersoner som blir experter på dina produkter och svarar på alla dina kunders ärenden.