Så här väljer du rätt fraktalternativ för din e-handelsverksamhet

Förstå dina kunders preferenser

Förstå dina kunders preferenser

Utvärdera olika fraktalternativ

Utvärdera olika fraktalternativ
Anpassa fraktalternativ efter produkten

Anpassa fraktalternativ efter produkten

Ta hänsyn till geografisk täckning

Prissättning och konkurrenskraft

Varför Shelfless när det kommer till frakt?

Varför Shelfless när det kommer till frakt?

Orkar du inte läsa all text ovan? Här kommer sammanfattningen:

Kontakta oss!

Kolla även in det här

E-handeln idag – är du villig att ställa om?

E-handeln idag – är du villig att ställa om?

De senaste 15 åren har den svenska e-handeln blomstrat. Det nådde sin topp under pandemiåren då möjligheten för shopping i fysiska butiker begränsades och tillät onlineköp att öka markant. Sedan dess har det skett en minskad tillväxt, och åren efter e-handelstoppen har präglats av ett osäkert världsläge, inflation och höga räntor. Jonas Ahlgren, VD för Shelfless Sverige, delar hur han ser på den nära framtiden för Sveriges e-handlare:

Shelfless hjälper Xshapes köra sitt eget race

Shelfless hjälper Xshapes köra sitt eget race

Xshapes var i ett växande skede – lagret hemma hos Anna Stålnacke tog mer och mer yta och tid att sköta. Situationen var inte längre hållbar, och att hitta en lösning på problemet fick hög prioritet då ordrarna inte slutade rulla in.

Frank Dandy och Shelfless – en resa tillbaka i tiden

Frank Dandy och Shelfless – en resa tillbaka i tiden

När Frank Dandy’s och Shelfless vägar korsades första gången var båda företagen i ett helt annat skede än dagens välsmorda maskineri. Båda var mindre i storlek och omsättning, men med stora mål framåt. Genom gemensamt driv och framtidsfokus har samarbetet bolagen emellan tillåtit tillväxt – för båda parter.