Kundtjänstansvarig tipsar: tänk på detta inför Black Friday
Snart är det dags för en av årets högsäsonger för e-handlare, och även shoppare som är sugna på bra deals. Black Friday och det ökade inflödet av ordrar för även med sig ett högre tryck på din kundtjänst i hanteringen av frågor kring ordrar, returer och leveranser.
Visste du att Shelfless inte bara kan ta hand om ditt lager, utan att du även kan outsourca din kundtjänst till oss? Emma är ansvarig för Kundtjänstavdelningen på Shelfless i Habo. Hon och teamet har en bred erfarenhet från interaktioner med slutkonsumenter från en mängd branscher och företag. De klär på sig din e-handels kostym, som en representant för ditt varumärke och företag.
Vi frågade Emma hur arbetsflödet ser ut för henne och teamet inför, under och efter Black Friday, och vad du som e-handlare kan tänka på för att hantera kundtjänsten på ett effektivt sätt under högperioden.
Skiljer sig ditt arbete något från övriga året under högsäsong, likt Black Friday?
”Vi lägger ett stort fokus på flexibilitet under högperioderna, för att snabbt kunna anpassa vår kapacitet utefter mängden kundtjänstärenden Under Black Friday ser vi ett mönster av att många konsumenter är pålästa fyndjägare, så en hel del ärenden under denna period handlar om att prismatcha med andra sajter och liknande. Vi ser också en ökad förståelse kring längre leveranstider, alla är medvetna om att det är ett högre tryck på lagret under denna period.
Själva Black Friday-dagarna är egentligen inte vår peak. Självklart kommer det in fler frågor om erbjudanden och kampanjer än vanligt, men den riktiga peaken för oss kommer precis efteråt när leveranser är försenade eller försvunna, reklamationer kommer in och returfrågor är aktuella.”