Framtidens E-handel: Hållbara fulfilmentlösningar för en föränderlig marknad

Utveckling som kräver flexibla lösningar

Hållbarhet i fokus

Om Shelfless

Kontakta oss!

Kolla även in det här

Kundtjänstansvarig tipsar: tänk på detta inför Black Friday

Kundtjänstansvarig tipsar: tänk på detta inför Black Friday

Snart är det dags för en av årets högsäsonger för e-handlare, och även shoppare som är sugna på bra deals. Black Friday och det ökade inflödet av ordrar för även med sig ett högre tryck på din kundtjänst i hanteringen av frågor kring ordrar, returer och leveranser.

Frank Dandy och Shelfless – en resa tillbaka i tiden

Frank Dandy och Shelfless – en resa tillbaka i tiden

När Frank Dandy’s och Shelfless vägar korsades första gången var båda företagen i ett helt annat skede än dagens välsmorda maskineri. Båda var mindre i storlek och omsättning, men med stora mål framåt. Genom gemensamt driv och framtidsfokus har samarbetet bolagen emellan tillåtit tillväxt – för båda parter.

Växtvärk – en utmaning för e-handlare

Växtvärk – en utmaning för e-handlare

Växtvärk är en vanlig utmaning för e-handlare, och något som kan leda till både positiva och negativa följder för verksamheten. Det kan vara tufft när verksamheten har bra momentum, kunder tar väl emot nya satsningar och du får bra respons på kampanjer, men samtidigt måste manövrera nya expansionsutmaningar för att hålla verksamheten flytande.

E-handeln idag – är du villig att ställa om?

E-handeln idag – är du villig att ställa om?

De senaste 15 åren har den svenska e-handeln blomstrat. Det nådde sin topp under pandemiåren då möjligheten för shopping i fysiska butiker begränsades och tillät onlineköp att öka markant. Sedan dess har det skett en minskad tillväxt, och åren efter e-handelstoppen har präglats av ett osäkert världsläge, inflation och höga räntor. Jonas Ahlgren, VD för Shelfless Sverige, delar hur han ser på den nära framtiden för Sveriges e-handlare: