Cyber Monday – vad är det egentligen?

Nya trender skapar nya traditioner

Varför Cyber Monday?

Hantera peakar med en skalbar partner

Kontakta oss!

Kolla även in det här

E-handeln idag – är du villig att ställa om?

E-handeln idag – är du villig att ställa om?

De senaste 15 åren har den svenska e-handeln blomstrat. Det nådde sin topp under pandemiåren då möjligheten för shopping i fysiska butiker begränsades och tillät onlineköp att öka markant. Sedan dess har det skett en minskad tillväxt, och åren efter e-handelstoppen har präglats av ett osäkert världsläge, inflation och höga räntor. Jonas Ahlgren, VD för Shelfless Sverige, delar hur han ser på den nära framtiden för Sveriges e-handlare:

Slutet för onödig luft i paket

Slutet för onödig luft i paket

Du har klickat hem en produkt från en e-handel. En lagom stor produkt som kommer passa perfekt på den där outnyttjade platsen i ditt hem. Du får en notis om leverans och går för att hämta ditt paket. Konstigt, paketet är större än du tänkte dig? Allt får sin förklaring när du öppnar paketet. Där ligger din nya produkt, men runtomkring är utrymmet fyllt med papper i konfettiformat och… luft?

Årets Black Friday i backspegeln

Årets Black Friday i backspegeln

Årets Black Friday och Cyber Monday har passerat, och vilken fest det blev! Huvudkontoret i Kärnekulla står fortfarande tomt då alla drar sitt strå och hjälper till med ordrar ute på lagren, för att de så snabbt som möjligt ska nå sin slutdestination.

Skalbara logistiklösningar för att möta tillväxtutmaningar

Skalbara logistiklösningar för att möta tillväxtutmaningar

Som en ledande 3PL-aktör för e-handlare är vi på Shelfless väl medvetna om de utmaningar och möjligheter som snabb tillväxt och expansion kan medföra. Faktiskt ett av de största hinder som uppstår för e-handlare innan de blir kund till Shelfless är just växtvärk.