Den ultimata guiden till e-handelslogistik för mindre e-handlare

Förståelse för din e-handelslogistik

1. Förståelse för din e-handelslogistik

2. Upprätta en effektiv lagerhanteringsstrategi

Upprätta en effektiv lagerhanteringsstrategi
Orderhanteringstips för små företag

3. Orderhanteringstips för små företag

4. Fraktstrategier och kostnadsoptimering

Fraktstrategier och kostnadsoptimering
Kundupplevelse och kommunikation

5. Kundupplevelse och kommunikation

6. Hantering av säsongstoppar och efterfrågan

Hantering av säsongstoppar och efterfrågan

Sammanfattning:

Sammanfattning
Kontakta oss!

Kolla även in det här

Maximera din Black Friday med effektiv logistik

Maximera din Black Friday med effektiv logistik

Black Friday, Black Week, eller till och med Black Month, är årets höjdpunkt inom e-handeln. Därför är vårt fokus glasklart – att leverera slutkundernas fynd så snabbt som möjligt, trots en ofta flera hundraprocentig ökning av inkommande ordrar. Hur funkar det i praktiken? Och vad behöver vi för info från dig som e-handlare för att säkerställa en smidig upplevelse? Ta en närmare titt på hur vi tillsammans kan göra Black Friday till din e-handels höjdpunkt, utan att du behöver oroa dig för logistiken.

Möt Johan, transportansvarig på Shelfless

Möt Johan, transportansvarig på Shelfless

”Vad jag gör i min roll? Det är ett brett spektrum av allt från strategiska frågeställningar till operativa utmaningar”.

Frakten är en kärnfråga i hela Shelfless verksamhet. En beställning är lagd och slutkonsumenten väntar spänt på sin order – Här är det Johan som sett till att Shelfless kunder kan erbjuda de bästa frakt-alternativen i checkouten, så ordern kommer fram på ett prisvärt, smidigt och hållbart sätt. Det ska vara en smärtfri resa från dörr till dörr, en process slutkunden inte ska lägga märke till utöver att allt fungerar som det ska.

Skalbara logistiklösningar för att möta tillväxtutmaningar

Skalbara logistiklösningar för att möta tillväxtutmaningar

Som en ledande 3PL-aktör för e-handlare är vi på Shelfless väl medvetna om de utmaningar och möjligheter som snabb tillväxt och expansion kan medföra. Faktiskt ett av de största hinder som uppstår för e-handlare innan de blir kund till Shelfless är just växtvärk.